Post navigation

Ust Luga naar Szczecin

20/09/2013

Na lossing van 4 partijen steentjes in Muuga, Estland, zijn we in ballast naar Ust Luga, Rusland gevaren. Alles liep daar zeer snel. Gelijk de loods aan boord, inklaren en draftsurvey. We moesten laden bij een terminal waar ze minimaal met 2000 ton per uur konden laden. We hebben dus eerst maar de ballast eruit gepompt en vervolgens hebben we kolen geladen met 2000 ton per uur. Dat maken we zelden mee. De hele papier winkel duurde langer dan het laden. Nu onderweg naar Szczecin, Polen. Daar zullen we maandag 23/09/13 weer lossen. Nadat we in Szczecin leeg zijn gaan we weer naar Muuga om daar weer kolen te laden voor Londonderry, Noord Ierland.  

Het schip zonder ballast, heel de bulbsteven uit het water.

De laadinstallatie. Is van het merk Takraft, wat nu een onderdeel is geworden van MAN. Alle kranen in de communistische landen zijn allemaal van Takraft.